Szeretnél személyes márkát építeni?

Szeretnél a karriered során kitűnni a többiek közül?

Szeretnéd, ha a neved hallatán vagy a nevedre keresve a Google-ban azonnal valamilyen konkrét, általad előre tervezett kép alakulna ki rólad, mint a szakmád elismert szakemberéről?

A közösségi média sok más mellett kiválóan alkamas arra is, hogy szakmai azonosságot, elismertséget alakíts ki és erősíts meg vele az emberekben.

Ha szeretnél kitűnni tudásoddal, tapasztalatoddal, egyediségeddel a sok egyforma ember közül, építsd fel magadat és időről-időre erősítsd a személyes márkádat a közösségi média segítségével is.

Az alábbiakban megismerheted, hogyan használd a közösségi médiát a személyes márkád felépítéséhez, erősítéséhez.

Mit látnak rólad az emberek? Miért fontos a személyes márka építés?

Mit látnak rólad mások?

Elég ha végzel egy gyors Google keresést a nevedre.

A találatok zöme közösségi média oldal vagy egyéb tartalom megosztó, a saját blogjaid, weboldalaid mellett: Linkedin, Facebook, Youtube, Google+, Twitter, Pinterest, Rebelmouse, Quora, Slideshare, Medium…

Bárki megnézi ezeket az oldalakat, a rajtuk található tartalmak alapján ítél rólad. Benyomásokat szerez, felépít magában egy képet arról, hogy szerinte milyen vagy és mihez értesz.

Minél gyakrabban posztolsz egy közösségi média oldaladra, jó eséllyel annál előrébb hozza az oldalt a Google is.

Ha személyes márkát építesz, gondozol nyilvánvaló feladatod, hogy ezeken a közösségi oldalakon posztolj, ráadásul olyan tartalmakat, amik beleillenek a képbe, amit láttatni szeretnél magadról.

Amit láttatni szeretnél? Igen, és itt el is érkeztünk egy kifejezetten fontos ponthoz.

Mi a célod a személyes márka építéssel?

A közösségi média oldalaid gondozása sok munkát kíván.

Minél több helyen vagy jelen, annál többet.

Posztolnod kell, lehetőleg képekkel, és választásod szerint podcastot, videót, infografikákat, prezentációkat, hosszabb írásos anyagokat készíteni, hogy bemutathasd magadat, amivel kitűnhetsz a többiek közül.

De mi legyen azokban a posztokban, képeken, videókban?

Attól függ, mit szeretnél elérni azáltal, hogy az emberek rád keresnek, rád találnak. Mit szeretnéd, hogy lássanak, ha megteszik.

Mi a célod az egésszel? Ha ismert személyes márkát akarsz, fontos, hogy ne csak úgy véletlenszerűen tölts fel tartalmakat.

Fontos, hogy a ráfordított energiád jól hasznosuljon: növelje az ismertségedet és a feléd irányuló bizalmat.

A célod nagyban meghatározza a választandó közösségi média oldalakat is.

“Szeretném, ha megismernék a képeimet, amiket festek”

Festőként be tudod mutatni az eddigi képeidet, a stílusodat. Ehhez a célhoz leginkább a a Pinterest vagy ha a fiatalok felé kommunikálsz, az Instagram illik.

“Excel szakértő vagyok, szeretném, ha ebben tűnhetnék ki”

Excel szakértőként legnagyobb sikerrel a Youtube-ra feltöltött oktató videóidon keresztül ismerhetnek meg. Ha valaki a témában keres, rád találhat a videókon keresztül, ahol rögtön meg is győződhet a tudásodról.

“Szeretném, ha sokan ismernék meg a munkatapasztalataimat, hátha ezzel új állást nyerhetek el”

A munkatapasztalatok, képzettségek, végzettségek bemutatására a a Linkedin használatával van leginkább esélyed.

“Vállalkozó vagyok, szeretném, ha sokan megismernék a cégemet”

Mutasd be, hogy miben jó a céged. Miért más, különlegesebb, megbízhatóbb, gyorsabb, legyen akármi is a megkülönböztető jegyed. Mutasd meg, miért válasszák a cégedet a többi hasonló vállalkozás helyett.

Használhatsz Facebookot, Linkedint, Youtube-ot, Twittert, Pinterestet…

Fontos, hogy tisztában legyél a saját céloddal, annak megfelelően kommunikálj, annak megfelelően válaszd ki hol kommunikálsz.

“Többet akarok eladni”

Ha erős a márkád, az emberek jobban ismernek és bíznak benned, könnyebb lesz növelned az értékesítés volumenét és könnyebben emelhetsz árat.

Miben vagy szakértő? Miben vagy egyedi?

Fogalmazz meg maximum három dolgot, ami leírja az egyediségedet, amiről az emberek eszébe akarsz jutni, amivel kapcsolatban szeretnéd ha emlegetnének.

Legyen ez három szó, vagy három kifejezés. A rád jellemző kulcs kifejezések.

Használd ezeket a kifejezéseket a közösségi média profiljaid leírásában.

Készíts egy jól pozícionált összefoglalót, hogy ki vagy, miről ismerhetnek, miben tűnsz ki a többiek közül. Ha van blogod, minden poszt végén használhatod lezárásként.

Sorold fel a közösségi média profiljaidat

Készíts egy listát a használt közösségi média profilokról. Figyelj rá, hogy a profil adatok legyenek aktuálisak.

Minél több közösségi médiát használsz, annál több embert érhetsz el, de találd meg az egyensúlyt, mert ha nincs energiád, időd a tényleges jelenlétre, ha szét aprózódsz közöttük, akkor kevés hasznot nyújtanak.

Akkor inkább válassz ki csak egyet, ahol a legkifejezőbben, legkényelmesebben tudsz kommunikálni és sokakat elérhetsz vele. Posztolj ezeken, ott optimalizáld a jelenlétedet. Törekedj a tartalmak minőségére, a rendszeres megjelenésre.

Illeszd egymáshoz a közösségi média megjelenéseid kinézetét

Használj egymáshoz illeszkedő képi megjelenést, színvilágot, fogalmi elemeket.

Bárhol találjanak rád, mindenütt ugyanazt a képet sugározzák rólad az oldalaid.

Ahol lehetőség van keresztbe hivatkozásra, tüntesd fel az összes közösségi média oldalad és a weboldalad/blogod elérhetőségét, biztosítva közöttük az átjárást. Ismerhessék meg a tartalmaidat minden oldaladon.

Minél több helyen látják rólad újra és újra azokat a fontosnak tartott megkülönböztető elemeket, amiket szeretél magadról láttatni, annál inkább fogják veled azonosítani azokat. Annál inkább jutsz majd eszükbe.

Foglald le a beszédes internetes neveket

Figyeld a trendeket.

Amint megjelenik egy újabb ígéretes közösségi média oldal, foglald le magadnak a személyes brandednek megfelelő nevet.

Nincs annál bosszantóbb, mint ha megelőznek, ezért mindenen közösségi média oldalon más és más név alatt kellene, hogy megtaláljanak az emberek.

Próbáld elérni, hogy tiéd legyen a téged megillető név mindenütt.

Záró gondolatok

Családapaként felelős vagy, hogy minél többet kihozhass a karrieredből, rajta keresztül biztosítsd a családod anyagi helyzetét, megbecsültségét.

Ha ismertebbé válasz, ha nem csak te tudod magadról, hogy a területed szakértője vagy, hanem ez mások számára is nyilvánvaló, sokkal több lehetőséged lehet az életben.

Használd a személyes márka építést, mint előre jutási lehetőséget.

Használd a közösségi médiát mint eszközt a személyes márkád erősítéséhez.

Legyél jobb apa 30 nap alatt!
Töltsd le a részletes tevékenység tervedet és juss hozzá a Családapa VIP email-es újdonság értesítőkhöz!

Legyel_jobb_apa_30_nap_alatt_500x800 Írd ide, kinek és hová küldhetjük.
Utáljuk a spam-eket. Nem fogunk spam-et küldeni és az újdonág értesítőről is bármikor leiratkozhatsz.

A szerzőről

Sipos Ottó

a Családapa iOS Magazin és weboldal alapítója. Budapesten éli a családapák mindennapi életét. Kövesd a Facebookon, az Instagramon, Twitteren és a Google Plus-on.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás