Az életkor előrehaladtával mindenkinek romlik a memóriája. Kinek előbb, kinél később bukkannak fel a jelek. A memóriafejlesztés segíthet ezek késleltetésében.

Időnként mindenki elfelejt ezt-azt, de amikor már többedszer felejted el a bankkártya  PIN kódját, vagy gondot okoz visszaidézni, mit is csináltál aznap, az már nagyobb problémát is jelezhet.

A memória fejlesztésére, karbantartására vannak egyszerű módszerek. Közülük találsz néhányat az alábbiakban.

Memóriafejlesztés az agy megdolgoztatásával

Keresztrejtvény

A napi keresztrejtvényfejtés vagy a sudoku-zás alkalmas a rövidtávú memóriavesztés késleltetésére.

Az újságosok tele vannak keresztrejtvény újságokkal, de például a Rejtvénybirodalom weboldalon is választhatsz magadnak rejtvényeket.

Táblajátékok

Ha szereted a táblajátékokat, a sakkot, a Scrabble-t vagy a backgammont, velük fejlesztheted a stratégiai és logikai készségedet.

Kártyajátékok

A kártyajátékoknak rengeteg fajtájával dolgoztathatod az agyadat. Legyen az magyar kártya vagy francia kártya, velük toppon tarthatod a rendszerező, stratégiai, probléma megoldási képességedet.

Online, számítógépes játékok

Próbáld ki a Zuma játékokat. Velük a kéz-szem koordinációt tudod tréningezni, és jó hatással van a probléma megoldásra.

A videó játékok szintén hasznosak lehetnek a memória szinten tartásában. Ne csak egy fajtát játssz, próbálj ki többet, váltogasd őket.

Internetezés

Az internet használata, az új weboldalak megismerése, felfedezése során az idősebbeknél hasonló agyi aktivitást tapasztaltak, mint a fiatalabbaknál.

Az internetezés közben rendszeresen tarts szüneteket. Szüksége van rá a testednek, a szemednek.

Olvasás

Rendszeresen olvass. Ne csak beszélgess, ne csak hallgasd a rádiót vagy a TV-t.

Az olvasás másként kondícionálja az agyadat.

Vegyél elő egy könyvet. Olvass Kindle, iPad vagy egyéb olvasón, de akár böngészd a hír oldalakat az interneten.

Változtass a beidegződéseken, rutin tevékenységeken

A mentális képességek romlásának egyik oka az állandóan ismétlődő napi rutin, amikor nap mint nap megszólalásig ugyanazt csinálod.

Néhány a lehetőségek közül:

  • Ne mindig ugyanazon az úton menjél dolgozni.
  • Időnként használd a másik kezedet.  Például moss fogat bal kézzel, ha egyébként jobb kezes vagy. Kipróbálhatod az evőpálcát is egy kínai vacsoránál.
  • Tanulj meg játszani valamilyen hangszeren.
  • Tanulj nyelveket.
  • Keress valami új hobby-t, hasznos időtöltést.
  • Csatlakozz új közösségekhez. Teheted személyes jelenléttel, de akár internetes csoportokhoz csatlakozva.
    Az érdeklődési körödben vagy a kiterjesztésével is új közösségi kapcsolatokra lelhetsz.

Sportolj a memóriád karbantartása érdekében is

Soha…

Még egyszer: soha nem késő elkezdeni a sportolást.

A fizikai tevékenység jótékonyan hat a testedre, az egészségi állapotodra, a szellemi aktivitásodra.

A memóriafejlesztés egyáltalán nem kíván nagy befektetést részedről. Nem a pénztárcán múlik, hanem rajtad, az elhatározásodon.

Vágj bele még ma. Tartsd fitten a memóriádat!

 

Legyél jobb apa 30 nap alatt! Töltsd le a részletes tevékenység tervedet és juss hozzá a Családapa VIP email-es újdonság értesítőkhöz!

Legyel_jobb_apa_30_nap_alatt_500x800 Írd ide, kinek és hová küldhetjük.
Utáljuk a spam-eket. Nem fogunk spam-et küldeni és az újdonág értesítőről is bármikor leiratkozhatsz.

A szerzőről

Sipos Ottó

a Családapa iOS Magazin és weboldal alapítója. Budapesten éli a családapák mindennapi életét. Kövesd a Facebookon, az Instagramon, Twitteren és a Google Plus-on.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás