Szeretnéd, ha a lehető legtöbbet megtudnád online vállalkozásod leendő ügyfeleiről, még mielőtt belevágsz a vállalkozásba? Jó volna, ha ehhez nem kellene a célcsoportodat időrabló és stresszes személyes interjúkkal megkeresned, hanem önként elmondanák, miben volna szükségük segítségre?
A Facebook csoportok jól használhatók piackutatásra, csak tudnod kell mit és hol keress.
- Keresed a leendő termékeid iránt érdeklődő embereket? Találd meg őket a megfelelő Facebook csoportokban.
- Szeretnéd tudni, melyek a megfelelő Facebook csoportok? Két fontos kitételt mindenképpen vegyél figyelembe, amikor választasz a megfelelő és a csupán az idődet rabló csoportok között.
- Mit keress ezekben a csoportokban?
- Legyél ott, amikor a problémáikről beszélnek, hogy te lehess, aki segít neki a megoldásban.
- Azonosítsd, mire vágynak, hogy te adhasd meg nekik.
- Figyeld, mit mondanak, milyen eszközökre van szükségük tőled és sokkal könnyebbé válik olyan terméket kifejlesztened, amit tényleg meg is akarnak majd vásárolni.
- Hogyan viselkedj velük a csoportokban? A Facebook csoportok nagyon érzékenyek a tagok viselkedésére. Vannak jól azonosítható viselkedési jellemzők, amik segítségedre lehetnek, megnyitják előtted a tagok szívét és gondolatait, és vannak, amikkel már az elején elvágod a lehetőségeidet. Utóbbiakat kerüld, mint a tüzet.
A részletekért olvasd el az „Online piackutatás a Facebook csoportokban” cikket vagy kattints a képre:
(KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ CSATORNA: Sipos Ottó Youtube)