Miért éri meg a időt, energiát, pénzt fektetni egy podcast létrehozásába?

Itt a legtöbben kapásból azt keresik, hogyan lehet a podcastolással pénzt keresni? Több pénzt, mint amennyit ráfordítasz a podcast felszerelésedre, az adások létrehozására és népszerűsítésére.

Pedig ez csak a megtérülés egyik fajtája.

A podcastolás nem pénzben mért megtérülése

A podcastod megtérülhet akkor is, ha nem feltétlenül pénzt szeretnél vele keresni.

Ha értelmesen, hasznosan töltenéd el a szabadidődet, lehet a podcastolás egy hasznos hobbi, ami felszínen tart, feltölt, felfrissít a hétköznapok taposómalmában.

Ha van egy olyan ügy, ami mellett kiállsz, amit képviselsz, a podcast segítségedre lehet, hogy eljuttasd a gondolataidat az emberekhez.

Podcastolhatsz, ha ismertségre vágysz. Ugyanolyan eszköz lehet a kezedben a podcastod, mint egy blog, egy vlog, egy könyv, egy előadás, csak más médiumot használsz. Mások megismerhetnek rajta keresztül téged és a témában való jártasságodat. A téma pedig lehet akár szórakoztató, akár szakmai.

Ha megvan benned a képesség, hogy szórakoztass, hogy mások mindennapjait szebbé, gondtalanabbá, felhőtlenebbé tegyed, a podcastod ebben is megtérülhet.

A podcast alkalmas rá, hogy a weboldalra látogatókat vigyél rajta keresztül. Igaz, ha üzleti oldalról van szó, ez már inkább a pénzről szól, és ekkor már a marketing tevékenységed részét jelenti a podcastolás.

És akkor itt térjünk rá a legtöbbeket érdeklő kérdésre, hogyan térülhet meg pénzben a podcastolás?

Hogyan lehet pénzt keresni podcastolással?

A podcast, mint forgalom forrás a fő tartalmi platformodhoz

A podcastod nem kell, hogy a fő tartalmi platformod legyen.

Ha más formában állítasz elő olyan tartalmat, amivel pénzt keresel online, a podcastod lehet az egyik formája, amivel ismertté válsz a vevőid előtt.

Az ismertségedet pedig becsatornázhatod abba az irányba, ahol a fő pénzkereseti tevékenységed van. Más szavakkal: a podcastod forgalmat vihet a fő tartalmi platformodra.

Hirdetés a podcastban

A podcastodban értékesítheted az adásidőt. Közvetlenül hangozhatnak el benne hirdetések.

Minél hallgatottabb a podcastod, minél jobban kapcsolható piaci szereplők vevőköréhez a hallgatóságod, annál keresettebb lehet a podcastod hirdetési felületként.

A tisztesség és a jogszabályok kedvéért ne felejtsd el jelezni, ha hirdetsz az adásban.

Szponzoráció

A hallgatottság és a hallgatói kör függvényében kereshetsz szponzort a podcastodhoz.

Szponzort, aki értéket lát a tartalmadban és elérési lehetőséget a hallgatóidhoz. Ezért pénzt kapsz tőle.

Általában az adások elején és végén kell a szponzort említened, előre egyeztetett formában.

Hirdetés a podcastot tartalmazó weboldalon

Nem csak a podcaston belül hirdethetsz.

Ha felteszed a podcast adás leiratát vagy az adáshoz tartozó jegyzetet az adással együtt egy weboldalra, akkor azon az oldalon is tetszés szerint elhelyezhetsz hirdetést akár saját, akár mások termékeire, szolgáltatásaira.

Podcast készítési gyakorlatod értékesítése másoknak

Ha rutint, tapasztalatot szerzel a podcast készítésben, akkor tudásoddal segíthetsz más podcastereket.

Segíthetsz nekik az adások létrehozásában, a podcastjuk népszerűsítésében, hiszen te már végigjártad az utat, megszerezted a gyakorlatot. Tudod, hogy mit és hogyan kell csinálni egy sikeres podcasthoz, milyen hibákat, időt rabló dolgokat kell elkerülni. Ez bizony masszív érték, amire másoknak is szükségük lehet.

Sikeres podcaster saját online tanfolyamai

Sok példát lehetne sorolni olyan podcasterekre, akik a sikerüket online tanfolyamok létrehozására fordítják.

Ha ismert vagy, ha bíznak benned, ha van tanfolyammá tehető tudásod, pénzt kereshetsz ilyen tanfolyamokkal.

Podcast epizódok kiadása könyvként

Az egyik legkézenfekvőbb pénzkereset egy sikeres podcasternek, ha fogja a leghallgatottabb, legsikeresebb adásokat, leírja a tartalmukat és kiadja könyvként vagy e-könyvként.

Szolgáltatások értékesítése a podcast témájában

A podcastod témájában ajánlhatsz szolgáltatásokat a hallgatóidnak.

Ha szakértőként tekintenek rád és szükségük van a szakértelmedre, fizetni fognak a szolgáltatásokért.

Fellépések, előadások sikeres podcasterként

Sikeres podcasterként bekerülhetsz sok iparág körforgásába.

Podcasternek lenni trendi. Ismert szakértőnek lenni egy területen, sok kaput megnyithat előtted, ahol pénzért felléphetsz, előadásokat tarthatsz. Közkedvelt és közismert szakértőként keresett lehetsz az előadásszervezők körében.

Prémium tartalom

Az ingyenes podcast adások mellett nincs akadálya, hogy prémium tartalmakat, előfizetéses tartalmakat hozz létre és értékesíts.

Hírlevél lista építése

A podcast adásokban felhívhatod a hallgatók figyelmét olyan kiegészítő tartalmaidra, amiket úgy tölthetnek le, ha cserébe önként odaadják érte az email címüket.

Ettől kezdve kommunikálhatsz velük, ha erre engedélyt adtak neked. A folyamatos kommunikáció pedig segíthet az üzleti céljaid elérésében, a pénzkeresésben.

Kombinált módszerek

Ahogy a fentiekben láttad, sok-sok módja van, hogy pénzt keress a podcastoddal. A módszereket kombinálhatod is. Nem kell egy dolog mellett kitartanod örökké. Bármikor behozhatsz egy új pénzszerzési módot a mixbe.

Próbálj ki minél többet! Teszteld, hogyan működik egyik vagy másik módszer. Mert, ha már időt, energiát, pénzt teszel a podcast létrehozásába, miért kellene azt ingyen tenned?

Ha értéket teremtesz, ha mások életét szórakoztatóbbá, tartalmasabbá teszed, miért ne kereshetnél pénzt podcast készítéssel?

A szerzőről

Sipos Ottó

a Családapa weboldal alapítója. Budapesten éli a családapák mindennapi életét. Kövesd a Facebookon, az Instagramon, és a Twitteren.