Ha vállalkozásod van vagy vállalkozást tervezel, kiemelt jelentősége van, mennyire ismered a célpiacodat, hiszen ettől függ, mennyire jó termékeket tudsz létrehozni és hogyan tudsz kommunikálni a vásárlókkal, akik megveszik a termékeidet. Ennek támogatására az egyik legrégebben használt marketing menedzsment eszköz a vásárlói perszóna készítés.

A lehető legpontosabb perszóna megalkotáshoz drága, időt rabló, sokszor bizonytalan kimenetű tevékenység, hiszen ténylegesen meg kell hozzá találni a célpiac tagjait és kétséges, ha meg is találod őket, mennyiben segítenek felfedni azokat a jellemzőiket, amire neked szükséged van.

A videóban arra keresem a választ, mennyiben tudja segíteni a perszóna készítést (felgyorsítani, támogatni, a személyes interjút akár szükségtelenné tenni) a mesterséges intelligencia, itt konkrétan a ChatGPT. (Később megnézzük majd ugyanezt más AI eszközökkel is.)

Perszóna alkotás egy jól ismert piaci szegmensben

Kerestem egy olyan piacot, amit jól ismerek, ezért meg tudom ítélni, hogy a ChatGPT által megalkotott perszónák milyen minőségűek.

Spoiler alert! Döbbenetesen jók!

Minimum érdemes vele kiegészíteni a személyes interjúkat, de ha gyorsan szeretnél sok kis célpiacot megvizsgálni, egyszerűen nélkülözhetetlen, mert ha te nem teszed meg, megteheti a versenytársad, így eleve hátrányból indulsz.

Ennyi bevezetés után jöjjön a videó, ismerd meg, milyen perszónákat képes jelenleg alkotni a mesterséges intelligencia.

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.

marketing perszóna készítés chatgpt-vel
Ha nincs pénzed drága és sokszor bizonytalan kimenetű személyes vásárlói interjúkra, használd a ChatGPT promptot, amivel fiktív karaktereket (vásárlói perszónákat) alkothatsz és használhatsz öteletek elemzéséhez, piacelemzéshez, termékek tervezéséhez

Vásárlói perszóna készítés ChatGPT-vel – videó

A videóból a következőket ismerheted meg:

  • A célpiac meghatározásának fontossága.
  • A legfontosabb szempontok, amit tudnod kell a leendő vásárlóidról.
    • mik a vevők problémái, amit meg akarnak oldani
    • a jelenlegi élethelyzetükből hová szeretnének eljutni, milyen változásokra vágynak
    • milyen eszközökre, dolgokra van ehhez szükségük annál jobb termékeket, szolgáltatásokat lehet létrehozni és annál hatékonyabban lehet ezekről beszélni a vevőkkel.
  • Mik a vásárlói perszónák, mi a jelentőségük?
  • Mennyiben és hogyan tud segíteni a ChatGPT a marketing perszóna készítés során?
  • Hogyan működik a ChatGPT a példában használt prompt hatására?
  • Milyen folyamatosn keresztül jutunk el a perszónákig, amivel majd lefolytatjuk a szükséges interjúkat, hogy olcsón, könnyen és gyorsan megismerjük a célpiac lehetőségeit, körülményeit.
  • Konkrét példa, hogyan működik a perszóna alkotás a grillrajongók piacán.

Kapcsolódó videók: Itt tudod követni az újabb chatGPT-vel kapcsolatos videókat a Youtube csatornán

KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.

A szerzőről

Sipos Ottó

a Családapa weboldal alapítója. Budapesten éli a családapák mindennapi életét. Kövesd a Facebookon, az Instagramon, és a Twitteren.