Ha vállalkozásod van vagy vállalkozást tervezel, kiemelt jelentősége van, mennyire ismered a célpiacodat, hiszen ettől függ, mennyire jó termékeket tudsz létrehozni és hogyan tudsz kommunikálni a vásárlókkal, akik megveszik a termékeidet. Ennek támogatására az egyik legrégebben használt marketing menedzsment eszköz a vásárlói perszóna készítés.
A lehető legpontosabb perszóna megalkotáshoz drága, időt rabló, sokszor bizonytalan kimenetű tevékenység, hiszen ténylegesen meg kell hozzá találni a célpiac tagjait és kétséges, ha meg is találod őket, mennyiben segítenek felfedni azokat a jellemzőiket, amire neked szükséged van.
A videóban arra keresem a választ, mennyiben tudja segíteni a perszóna készítést (felgyorsítani, támogatni, a személyes interjút akár szükségtelenné tenni) a mesterséges intelligencia, itt konkrétan a ChatGPT. (Később megnézzük majd ugyanezt más AI eszközökkel is.)
Perszóna alkotás egy jól ismert piaci szegmensben
Kerestem egy olyan piacot, amit jól ismerek, ezért meg tudom ítélni, hogy a ChatGPT által megalkotott perszónák milyen minőségűek.
Spoiler alert! Döbbenetesen jók!
Minimum érdemes vele kiegészíteni a személyes interjúkat, de ha gyorsan szeretnél sok kis célpiacot megvizsgálni, egyszerűen nélkülözhetetlen, mert ha te nem teszed meg, megteheti a versenytársad, így eleve hátrányból indulsz.
Ennyi bevezetés után jöjjön a videó, ismerd meg, milyen perszónákat képes jelenleg alkotni a mesterséges intelligencia.
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.

Vásárlói perszóna készítés ChatGPT-vel – videó
A videóból a következőket ismerheted meg:
- A célpiac meghatározásának fontossága.
- A legfontosabb szempontok, amit tudnod kell a leendő vásárlóidról.
- mik a vevők problémái, amit meg akarnak oldani
- a jelenlegi élethelyzetükből hová szeretnének eljutni, milyen változásokra vágynak
- milyen eszközökre, dolgokra van ehhez szükségük annál jobb termékeket, szolgáltatásokat lehet létrehozni és annál hatékonyabban lehet ezekről beszélni a vevőkkel.
- Mik a vásárlói perszónák, mi a jelentőségük?
- Mennyiben és hogyan tud segíteni a ChatGPT a marketing perszóna készítés során?
- Hogyan működik a ChatGPT a példában használt prompt hatására?
- Milyen folyamatosn keresztül jutunk el a perszónákig, amivel majd lefolytatjuk a szükséges interjúkat, hogy olcsón, könnyen és gyorsan megismerjük a célpiac lehetőségeit, körülményeit.
- Konkrét példa, hogyan működik a perszóna alkotás a grillrajongók piacán.
Kapcsolódó videók: Itt tudod követni az újabb chatGPT-vel kapcsolatos videókat a Youtube csatornán
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.