Ha a vállalkozásod piackutatási, piaci környezet elemzési fázisán dolgozol, és eljutottál a vásárlói perszónák felvázolásáig, a következő lépés az lesz, hogy perszóna interjú segítségével rengeteg információt szerezzél magadnak a piaci igényekről, a meglévő megoldásokról, a kommunikáció módjáról.
Az előző videóban a ChatGPT segítségét kértük a vásárlói perszónák létrehozásában, a mostani videóban pedig következik a nagy nyelvi modellel, esetünkben a ChatGPT-vel készített interjú ahol a ChatGPT felveszi a kiválasztott perszóna szerepét, és válaszol minden feltett kérdésünkre.
Vásárlói perszóna interjú ChatGPT-vel – videó
Szerepjáték a vásárlói interjúhoz
Az interjúban elemzzük a perszóna igényeit, problémáit. Próbáljuk ezeket körüljárni, rákérdezni, minél mélyebben megismerni.
Szeretnénk a kommunikációs csatornákat is megtudni, hiszen ez fontos, amikor majd ténylegesen kommunikálni kell a piacon a leendő vásárlóval.
Szeretnénk azt is minél inkább megismerni, hogy amivel most találkozik a piacon, azokat milyen jellemzők szerint választja ki, vásárolja meg, hogyan viszonyul ezekhez.
Szeretnénk megismerni azt is, hogy a jelenlegi vásárlásai során milyen élmények érik, mi az, amit legjobbnak talál, mi az, amit fontosnak talál, hiszen ezeket nekünk is érdemes az élmény kilalakításakor figyelembe venni.
A ChatGPT-s interjú nagy előnye
A ChatGPT segít az interjú lebonyolításában. Birka türelemmel válaszol minden feltett kérdésre.
A megoldás nagy előnye, hogy ellentétben egy élő személyes interjúhoz, ahol egy esélyed van leülni és beszélgetni a piaci szereplővel, aztán elválnak útjaitok, itt később is visszamehetsz a ChatGPT-hez és onnan folytathatod a kérdések feltevését, ahol abbahagytad.
Ha valami eszedbe jut, csak beírsz egy újabb kérdést, és érkezik a segítő válasz.
Kapcsolódó videók: Itt tudod követni az újabb chatGPT-vel kapcsolatos videókat a Youtube csatornán
KAPCSOLÓDÓ TARTALOM: A videóban szereplő perszóna alkotáshoz és interjúhoz használt ChatGPT4 prompt része a Piackutatás Profit Aktivátornak –> itt találod.